Saturday, January 1, 2011

contest cerita BEST GILER zaman sekolah...

Assalamualaikum...

ni kali pertama blog ni join contest. so, tak ada apa sangat yg aku nak harapkan. biasalah, just enjoying the contest kan. hehe...

[link]

contest ni anjuran cik ain dzaya (comel la. ekeke...). ekceli beliau tinggalkan link kat blog pertama aku. tapi takpe kot buat kat blog yang ni. takde siapa nak marah pun. by the way thanks for the invitation!

ok nak tag siap-siap

cerita yang aku nak bawa ni pada zaman aku sekolah rendah dulu. masa tu aku ke sekolah di hantar menaiki motosikal.

ok mula!

***

~yudin the 'ciwek' boy~

ada seorang budak ni. kawan-kawan panggil di yudin. di bersekolah di sekolah kebangsaan kampung banting.

seperti kanak-kanak sekolah yang lain. yudin memang suka sangat ke sekolah. tiap kali ayah dia hantar ke sekolah mesti dia gembira sangat. pergi ke sekolah seawal pukul 7 pagi tak apa. walaupun awal dia tetap seronok ke sekolah.

di sekolah ni lah dia mula belajar ilmu baru dan jumpa ramai kawan. boleh belajar matematik, kajian tempatan dan bahasa inggeris dan lain-lain lagi. sekolah rendah memang zaman yang menyeronokkan.

 bila tiba masa pulang, loceng pun berbunyi.

budak-budak kat sekolah memang excited bila masa nak balik rumah. yudin pun termasuk dalam golongan itu. hehe...

 tapi... bila keluar sekolah, rupa-rupanya ayah tak sampai lagi. mulalah rasa tak senang duduk.

mata pun mula berair. tanpa berfikir panjang, berlinangan air mata jatuh menyembah bumi (eceh...).

oklah, sebenarnya kat sini aku nak cerita perangai aku masa kecil dulu. aku ni memang kuat menangis. kalau orang jawa panggil 'ciwek'. jatuh sikit menangis, gaduh kalau agak-agak nak kalah pun menangis, kalau lambat ambil sikit pun menangis. jadi, memang tak boleh silap sikit mesti jadi modal aku nak menangis.

kesian kan aku masa kecil dulu? tapi jangan risau, sekarang aku dah besar. dah kuat makan cuma tak besar-besar je. lepas tu tak ciwek macam dulu. hehe... walaupun aku dulu ciwek tapi aku boleh dikatakan dalam golongan kanak-kanak yang boleh diharap gak dulu (ok perasan ye).

ok tu je nak cerita. lain kali kalau ada pengalaman best lagi aku story lain k. sekian... =)

4 comments:

  1. salam en. yudin.. tq tag.. dah siap tulis pon cite zaman skolah..tp x berapa nak best giler..hehe

    http://aslifemoveon.blogspot.com/2011/01/contest-cerita-best-giler-zaman-sekolah.html

    ReplyDelete