Sunday, December 12, 2010

kita dan kain pelekat

Assalamualaikum...

tiba-tiba hari ni aku teringat satu cerita zaman sekolah aku dulu. cikgu tu cakap "orang putih anggap orang kita ni pemalas". tapi kenapa?

kita ni terkenal dengan kain pelekat. pergi sembahyang pakai kain pelekat, jalan-jalan pun pakai kain pelekat, tidur pun pakai kain pelekat. 

bangun pagi nak pergi kelas...

pergi kuliah pun kain pelekat tu ditinggalkan dalam bentuk 'o'.

habis kuliah, sampai kt umah masuk bilik. nah ko! sarung balik kain pelekat. hehe...

cikgu aku bagitau, orang putih ni cakap kita malas sebab kita ni tukar pakaian tanpa perlu bukak pakaian. faham? contohnya, kita nak pakai seluar kita sarung kain pelekat dulu, lepas tu baru pakai seluar. simple! tak payah tuala2..

apa-apa pun aku rasa orang sekarang ni mana ade sangat yang tidur pakai kain pelekat macam orang dulu2. tapi aku kadang2 pakai gak. sejuk sikit. hehe...

biarlah diorg cakap apa. yang penting aku tak camtu. aku lepas pakai kain lipat balik tau. kadang2 je tak. hoho~

6 comments:

  1. @Mohd Afiq bin Mohd Yusof haa laa.. jnoh nk scan ni.. huhu. tp ok la blog ni bkn nk kne update hari2.. hehe

    ReplyDelete
  2. sempoi ahh..
    hihi
    ti leh jd mcm blog zackzukhairi tu kan...
    kreatif...
    thniah2..=)

    ReplyDelete
  3. @Noor Haszwani Yusoff hehe.. kte mule dr bwh.. nk jd otai2 ni ssh sket.. huhu~ tq wani!

    ReplyDelete
  4. wahha, kaen pelekat ohh kain pelekat .. <")))><

    ReplyDelete