Thursday, January 20, 2011

mari bersukan!

Assalamualaikum...

petang-petang di kampus memang terkenal dengan aktiviti riadahnya. aku pun tak ketinggalan kalau ada masa tu turun gak la padang buang peluh.

lagipun bila dah meningkat usia ni ramailah yang mengeluh seluar tak boleh pakai dah la, berat aku naik la, aku cuti makan banyak la. ok2 tiada alasan untuk kurus! hihi... (mentang2 la kurus)

kat sini aku nak tunjuk sikit aktiviti yang best kalau nak kuruskan badan. antara pemainan yang femes kalau aku turun bermain petang2...

 bola sepak. memang femes game ni. memang kalau turun tu selalu la penuh. sampai ada yang datang lari2 je sebab tak dapat bola. agaga...

kalau macam aku sejak akhir2 ni kembali aktif dengan hoki. bukan power sangat pun main. saje support member. sebab dengar kata ada match tak lama lagi. aku confirm x bole join sebab tengah praktikum. huhu...

 bola tampar. aku paling suka main bola tampar kalau turun bermain. sebab main game ni njoy dan kurang sikit berpeluh tak macam main bola ngan hoki. best!

 kalau rajin lagi.. pegi la joging keliling ipg tu. memang penat memang berpeluh. dapat 2 round pun kire ok la.

macam2 bukan aktiviti riadah kat ipg? tinggal empunya badan je nak pilih yang mana satu. sebenarnya banyak lagi permainan dan aktiviti yang kita boleh buat kalau ada hati nak jaga badan tu. jadi tepuk dada tanya iman. sebab pilihan di tangan anda. jangan pulak petang2 korang macam ni...

.
.
.
.

kalau korang dah sampai tahap ni aku pon tak tahulah nak cakap apa. hehe...

adios~

4 comments: